وبلاگ فیلیپس سرویس

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن بدون روغن فیلیپس

اشخاصی که برای اولین بار از سرخ کن استفاده می‌کنند، ممکن است با این دستگاه آشنایی نداشته باشند. اما اهمیت دارد که چگونه بتوان به‌صورت صحیح از آن استفاده کرد و از امکانات آن بهره‌مند شد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه کمترین مصرف روغن است. کیفیت، دقت و سرعت عملکرد این دستگاه بسیار بالا است و آشنایی با نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس این امکان را فراهم می‌کند که استفاده‌کننده بیشترین لذت را از آشپزی با آن ببرد.

اطلاعاتی درباره سرخ کن بدون روغن

عملکرد سرخ کن بدون روغن مشابه مایکروویو است. آنها برای اصطلاح پختن مواد غذایی مناسب نیستند. یک عنصر در داخل آنها وجود دارد که با ایجاد هوای داغ در دستگاه، عمل سرخ کردن را انجام می‌دهد. فن داخل دستگاه هوای داغ را به اطراف مواد غذایی منتقل می‌کند و به این ترتیب همه مواد به طور یکنواخت پخته می‌شوند. این دستگاه شامل یک سبد و یک سینی است که هر دو آنها قابل شستشو هستند. سرخ کن باید روی یک سطح مقاوم به حرارت قرار بگیرد. همچنین باید از دیوار پشت دور باشد تا فاصله‌ای مناسب داشته باشد.

دمای دستگاه بسیار داغ است و باید از بالا و اطراف به اندازه کافی فاصله داشته باشد. سرخ کن بدون روغن را باید در مکانی قرار دهید که گرمای پشت دستگاه به پریز برق مستقیم نرسد و از خطر آتش سوزی جلوگیری شود. هنگام خروج سبد از داخل دستگاه، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. اگر سبد به درستی تا انتها جا نشده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. صدای دستگاه نیز در حین عملکرد زیاد است و دلیل نگرانی نیست. این صدا مربوط به فن سرخ کن است.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس
طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

با استفاده از سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس، آشپزی سریع‌تر خواهد شد. در راهنمای دستگاه، جدول زمان و دمای مناسب برای مواد غذایی مختلف وجود دارد. سرخ‌کن کوچک، زمان کمتری برای پخت نیاز دارد، در حالی که افزایش حجم غذا موجب افزایش زمان آشپزی می‌شود.

پس از وصل کردن دوشاخه به برق، دکمه پاور را نگه دارید تا دستگاه روشن شود. می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را روی صفحه‌ی جلوی دستگاه تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با فشار دادن دکمه QuickControl زمان پخت را تغییر دهید. بعد از تأیید زمان پخت، دستگاه شروع به کار می‌کند. با انتخاب گزینه keep warm، دستگاه پس از پایان زمان پخت، با روشن کردن فن می‌تواند غذا را برای نیم ساعت داغ نگه دارد.

دستگاه سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس بسیار ساده است و از آنجایی که خواص مواد غذایی حفظ می‌شود، هیچ نگرانی درباره‌ی از بین رفتن مقادیر غذایی نیست. همچنین کم‌کردن مصرف روغن، باعث سالم بودن غذا می‌شود. بنابراین مصرف‌کنندگان این دستگاه نگران چاقی و اضافه وزن نخواهند بود.

نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس
نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس

نحوه کاربرد روغن در این دستگاه

سرخ کن بدون روغن فیلیپس نیازمند روغن بسیار کمی برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف است. این دستگاه می تواند از انواع مختلف روغن‌های مخصوص پخت و پز یا سرخ کردن استفاده کند و حتی امکان استفاده از روغن‌های حیوانی را نیز فراهم می‌آورد. باید به یاد داشت که از روغن جامد استفاده نشود. قبل از شروع سرخ کردن، روغن باید به مواد غذایی اضافه شود. بهتر است مواد را با روغن مخلوط کرد به جای اینکه روغن را مستقیماً به دستگاه اضافه کرد. اضافه کردن روغن به مواد غذایی باعث ایجاد یک لایه ترد بر روی آنها می‌شود که به خوشمزه تر شدن غذا کمک می‌کند.

اگر غذا به اندازه دلخواه شما سرخ نشده باشد یا برخی از مواد غذایی خوب پخته نشده باشند، باید از پختن مواد غذایی که به دما و زمان‌های متفاوت نیاز دارند خودداری کنید. مهم است که مواد غذایی دارای اندازه یکسانی باشند و تا حد امکان تفاوت زیادی با هم نداشته باشند. یک نکته مهم دیگر این است که اضافه کردن روغن زیاد به مواد غذایی، از ترد شدن آنها جلوگیری می‌کند.

نحوه کاربرد روغن در این دستگاه
نحوه کاربرد روغن در این دستگاه

تنظیم دما و زمان در دستگاه سرخ کن بدون روغن

بیشتر غذاها برای سرخ کردن در سرخ کن بدون روغن فیلیپس نیاز به دمای 200 درجه سانتیگراد دارند. اما مواد غذایی که پایه شیرینی دارند با دمای 180 درجه سانتیگراد پخته می‌شوند. زمان لازم برای پخته شدن مواد غذایی نیز مشخص است، مثلاً برای پختن میان‌وعده‌ها تنها حدود 6 تا 10 دقیقه زمان کافی است. اگر احساس شود بعد از پایان زمان پخت هنوز نیاز به پخت بیشتری است، می‌توان چند دقیقه دیگر به این زمان اضافه کرد. قبل از اضافه کردن روغن، بهتر است مواد غذایی به طور کامل خشک شده باشند.

اگر از مواد غذایی با چربی بالا استفاده می‌شود، باید در زمان پخت دستگاه متوقف شود و با استفاده از یک دستمال آشپزخانه روغن روی سینی دستگاه تمیز شود. سپس فرآیند پخت می‌تواند ادامه پیدا کند. این کار ممکن است براساس میزان چربی مواد غذایی چند بار تکرار شود. امیدوارم نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس را بهتر فهمیده باشید.

تنظیم دما و زمان در دستگاه سرخ کن بدون روغن
تنظیم دما و زمان در دستگاه سرخ کن بدون روغن

مدیرسایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

مشاهده همه پست توسط مدیرسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X