وبلاگ فیلیپس سرویس

طرز تهیه 20 نوع غذا با دستگاه سرخ کن

سرخ کن یکی از کاربردی ترین وسایل برقی محسوب می‌ شود، که می‌ توان با استفاده از آن به تهیه ی غذا های مختلف پرداخت. البته این مسئله مختص سرخ کن های جدید می باشد. و در سال‌ های اخیر سرخ کن هایی تولید شده اند. که دارای قابلیت طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن هستند.

اگر شما هم دوست دارید که طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن را با موفقیت و به خوبی انجام دهید، باید سعی کنید سرخ کنی را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید، که دارای برنامه های غذایی مختلف باشد و کارکرد متنوعی را دارا باشد. در همین راستا سرخ کن  های عرضه شده در سایت ما می‌ توانند انتخاب بسیار خوبی برای شما به شمار بیایند.

همه ی افراد دوست دارند که همواره به تهیه ی غذا های متنوع بپردازند. و روزانه غذا های جدید را تجربه کنند. سرخ کن های مدرن و پیشرفته این امکان را برای شما فراهم می کنند. که بتوانید غذا های متنوع و خوشمزه را با این دستگاه تهیه کنید.

سرخ هایی که با تکنولوژی جدید تولید شده اند. می توانند گرما را به بهترین شکل ممکن در تمام قسمت های دستگاه پخش کنند. و دارای فن کانوکشن هستند. که این مسئله باعث می‌ شود از سوخته شدن غذا جلوگیری شود. و انتشار هوای گرم به صورت کاملاً یکنواخت انجام خواهد شد. و تمام سطح غذا به شکلی کاملاً یکسان برشته می‌ شود و هیچ قسمتی نپخته باقی نمی‌ ماند‌.

شما می‌ توانید غذا های بسیار متنوعی را با سرخ کن خود تهیه کنید. که هر یک از این غذا ها نیز نیازمند مقدار روغن خاصی هست ممکن است برخی از غذا ها احتیاج به هیچ روغنی نداشته باشند. اما در مقابل، برخی از غذا ها نیز احتیاج به روغن بیشتری دارند.

پخت همبرگر با دستگاه سرخ کن:

در میان طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن، یکی از بهترین غذا ها و پرطرفدارترین غذاها همبرگر می باشد. که با دستگاه سرخ کن قابلیت تهیه دارد.

اگر دوست دارید که همبرگر را به صورت خانگی تهیه کنید تا هم طعم، عطر و مزه ی نمونه های بیرونی را داشته باشد و هم از روغن بسیار پایین در هنگام سرخ شدن همبرگر استفاده شود، پیشنهاد ما به شما این است که یک دستگاه سرخ کن خریداری کنید.

سرخ کن های امروزی قابلیت سرخ کردن با روغن کم و یا حتی بدون روغن را دارند. برای تهیه ی همبرگر با سرخ کن باید دمای دستگاه را در قسمت متوسط بگذارید و سبد دستگاه را خارج کنید و به اندازه ای که گنجایش دارد همبرگر ها را درون سبد بریزید.

همبرگر به خودی خود دارای روغن می باشد. پس بهتر است که یا از روغن استفاده نکنید یا در صورت استفاده از روغن بسیار روغن کمی را در ظرف بریزید.

پیشنهاد ما به شما این است که مقدار کمی از روغن را روی سطح همبرگر اسپری کنید تا به خوبی برشته شود. سپس درب سرخ کن را ببندید و اجازه دهید کاملا سرخ و برشته شود. بسیاری از افراد علاوه بر همبرگر دوست دارند که چیزبرگر را هم خانگی میل کنند.

چیزبرگر دارای پنیر می باشد‌. شما به هیچ عنوان نباید پنیر را در دستگاه سرخ کن قرار دهید زیرا پنیر سریع آب می شود و در نتیجه سیاه خواهد شد‌ پس بهتر است که بعد از این که همبرگر های سرخ شده و برشته را از دستگاه خارج کردید در همان لحظه که دمای برگر بسیار بالا است، پنیر را روی آن قرار دهید تا پنیر آب شود و طعم بهتری هم خواهد گرفت.

سرخ کردن سیب زمینی با سرخ کن:

اگر به دنبال آگاهی از طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن هستید، باید این ایده را به شما بدهیم که سرخ کردن سیب زمینی یکی از جذاب‌ ترین آپشن های دستگاه سرخ کن می باشد و شما می توانید بدون روغن یا با کمترین میزان روغن سیب زمینی های جذاب و خوشمزه را سرخ کنید. که طی مدت زمان کوتاهی این کار انجام می‌ شود.

تمام سیب زمینی هایی که در دستگاه سرخ کن سرخ می شوند بسیار برشته هستند و به همین علت طعم و مزه ی جذابی هم دارند. برای این کار بهتر است سیب زمینی های خلال شده را در سبد سرخ کن بریزید. روی آن نمک و ادویه ای که در نظر دارید را اضافه کنید و چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید و آن را در بالاترین دما قرار دهید تا به خوبی سیب زمینی ها برشته شوند.

معمولاً دمای ۴۰۰ درجه ی فارنهایت می تواند مناسب ترین دما برای سرخ کردن سیب زمینی با دستگاه سرخ کن باشد. زیرا وقتی که سیب زمینی در این دما سرخ شود تمام لباس ها و قسمت داخلی سیب زمینی ترد و برشته و خوشمزه خواهد شد.

برای اینکه تمام قسمت های مختلف سیب زمینی شما کاملاً برشته شود بهتر است که بعد از مدت زمان ۷ دقیقه آن را هم بزنید و پشت و رو کنید و مجدد سبد را در دستگاه قرار دهید تا طی مدت زمان ۱۴ دقیقه فرایند سرخ کردن سیب زمینی به سرانجام برسد.

البته این زمان تقریبی می باشد زیرا میزان گنجایش سرخ کن ارتباط مستقیم با مدت زمان سرخ کردن دارد و هر چقدر گنجایش بیشتر باشد مدت زمان سرخ کردن سیب زمینی هم افزایش خواهد داشت.

عملکرد گرم کردن غذا با سرخ کن:

یکی دیگر از قابلیت هایی که می توان از دستگاه های سرخ کن انتظار داشت گرم کردن مجدد غذاها می باشد. در این موقعیت شما باید دمای سرخ کن را ۳۰ درجه کمتر از دمای پخت قرار دهید و به گرم کردن غذاهای مختلف از جمله پیتزا، مرغ سوخاری، کتلت، همبرگر سیب زمینی سرخ کرده و… بپردازید و غذای خود را کاملاً تازه و گرم میل کنید.

برای گرم کردن پیتزا باید دما در حالت ۳۲۰ درجه فارنهایت قرار بگیرد و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم فرایند گرم کردن طول می کشد.

بهتر است که شما لایه های پیتزا روی هم قرار ندهید و به صورت تک لایه روی سبد قرار بگیرند تا بهتر گرم شوند. برای گرم کردن سیب زمینی هم دمای ۳۵۰ تا ۳۶۰ درجه فارنهایت می تواند مناسب باشد.

اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین دستگاه های سرخ کن هستید پیشنهاد میکنم مقاله 25 مدل پرفروش ترین و بهترین سرخ کن در بین مردم  طرفداران زیادی دارند را در سایت سرچ کالا را بخوانید.

تهیه بال مرغ با سرخ کن:

در امر طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن یکی از غذاهای پرطرفداری که می توانید با این دستگاه تهیه کنید، بال مرغ می باشد.

بال مرغ یک غذای لذیذ محسوب می‌ شود که اکثر افراد علاقه ی زیادی به آن دارند و می توانند انواع مواد غذایی منجمد را در تایم کوتاه تری بپزند و به همین علت سرخ کردن و تهیه بال مرغ با این دستگاه ممکن خواهد بود.

بهتر است بال های مرغ را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در دستگاه سرخ کن با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که قبل از قرار دادن بال های مرغ در دستگاه سرخ کن آب موجود روی بال ها را بگیرید و آن ها را خشک کنید. سپس با استفاده از روغن زیتون و ادویه آن را طعم دار کنید و سپس در سرخ کن قرار دهید تا طعم و عطر بال مرغ شما عالی شود.

تهیه بیکن با سرخ کن:

بیکن های سرخ شده و ترد در غذاهای مختلف و به صورت انفرادی و تنها مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار لذیذ و خوشمزه و پرطرفدار هستند.

اگر شما بیکن ها را با دستگاه سرخ کن تهیه کنید قطعاً این بیکن ها بسیار ترد تر و خوشمزه تر خواهند بود. وقتی که شما بیکن را در دستگاه سرخ کن آماده کنید از پاشیده شدن چربی اطراف جلوگیری می شود و علاوه بر این سرعت عمل در امر سرخ کردن بیکن هم افزایش بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. شما می توانید در مدت زمان هشت دقیقه بیکن خود را با دمای ۴۰۰ درجه ی فارنهایت به خوبی سرخ کنید به طوری که کاملاً ترد و خوشمزه شود.

پخت استیک با سرخ کن:

وقتی که به طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن می‌ پردازیم، قطعاً یکی از این غذاهای عالی و لذیذ استیک خواهد بود. شما قادر هستید که با استفاده از دستگاه سرخ کن یک استیک خوشمزه و عالی را تهیه کنید و این روند پخت در مدت زمان کوتاهی انجام می‌ شود.

برای این کار بهتر است که گوشت استیک را حدود ۳۰ دقیقه در یک محیط باز قرار دهید تا دمای گوشت با دمای اتاق یکسان شود. برای مزه دار کردن گوشت می توانید از روغن زیتون، ادویه، رزماری و هر چیزی که مد نظرتان هست استفاده کنید و سپس استیکی که مزه دار شده است را طی مدت زمان ۵ دقیقه با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت در سرخ کن قرار دهید. و بعد از آن مجدداً زمان سرخ کن را در ۶ دقیقه ی دیگر تنظیم کنید تا ۶ دقیقه ی دیگر هم تحت حرارت قرار بگیرد. سپس استیک را پشت و رو کنید و هشت دقیقه زمان دهید تا در نهایت استیک شما آماده شود.

اینکه استیک مورد نظر شما آبدار یا خشک باشد هم به سلیقه ی شما بستگی خواهد داشت. اگر دوست دارید که استیک شما کاملا خشک و ترد شود، می توانید مدت زمان بیشتری آن را در دستگاه سرخ کن قرار دهید.

سرخ کردن مرغ:

از دیگر غذاهایی که با دستگاه سرخ کن قابل تهیه می باشند، مرغ سرخ شده است. شما می توانید با استفاده از دستگاه سرخ کن مرغ را به صورت کاملا ترد و خوشمزه سرخ کنید.

سرخ کن این امکان را فراهم می‌ کند تا سطح مرغ کاملاً برشته شود و بافت آبدار داخل آن باقی بماند و در نهایت شما غذایی کامل لذیذ و خوشمزه داشته باشید.

بهتر است که قبل از قرار دادن مرغ در دستگاه سرخ کن به خوبی آن را یخ زدایی کنید تا فرایند سرخ کردن مرغ سریع‌‌ تر پیش برود. برای مزه دار کردن مرغ می توانید از فلفل، نمک، زردچوبه و آویشن و سایر ادویه ها استفاده داشته باشید.

تهیه چیپس:

طرز تهیه چیپس با استفاده از دستگاه سرخ کن بسیار ساده می باشد و در مدت زمان کاملاً کوتاهی آماده خواهد شد.

شما می توانید انواع چیپس ها را بامزه های مختلف و طعم های متنوع با استفاده از این دستگاه سرخ کن تهیه کنید. برای این کار هم بهتر است که در ابتدا سیب زمینی را به صورت ورقه های نازک خرد کنید. ابتدا سرخ کن را ۵ دقیقه در دمای ۳۶۰ درجه قرار دهید تا گرم شود و سپس سیب زمینی هایی را که برش داده اید در مدت زمان ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید و وارد دستگاه سرخ کن کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای سرخ شدن سیب زمینی های چیپسی ۱۵ تا ۱۷ دقیقه می باشد‌. حتماً دقت داشته باشید که قبل از قرار دادن سیب زمینی ها در دستگاه سرخ کن رطوبت آن ها به صورت کامل از بین رفته باشد.

سرخ کن

تهیه تخم مرغ آب پز:

شاید برای شما جالب به نظر برسد اما می توانید با استفاده از دستگاه سرخ کن به تهیه تخم مرغ آب پز هم بپردازید. و بدون حتی یک قطره از آب تخم مرغ خود را آبپز کنید. فقط دقت داشته باشید که تخم مرغ را بیش از زمان معین در دستگاه سرخ کن قرار ندهید.

تهیه پیاز سوخاری:

حتماً مشاهده کرده اید که بسیاری از رستوران ها برای تزیین غذای خود از پیاز سوخاری استفاده می‌ کنند. وجود پیاز سوخاری هم به تزیین بهتر غذا کمک می‌ کند و هم طعم بسیار بهتری به غذا می بخشد.

زیرا این پیاز ها هم زیبا هستند و هم بسیار خوشمزه می باشند. تهیه کردن پیاز سوخاری در ماهیتابه شاید سخت و بسیار وقت گیر باشد اما با استفاده از دستگاه سرخ کن در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و روغن بسیار کمتری هم مصرف خواهد شد.

شما می‌توانید پیاز های خود را با روغن بسیار کم در دستگاه سرخ کن ترد کنید و فقط کافی است که پیاز های خرد شده بین ۳ تا ۵ دقیقه در دمای ۳۶۰ درجه سرخ کن قرار بگیرند.

کوکی شکلاتی:

کوکی شکلاتی یک نوع شیرینی مقوی می باشد که بدون روغن تهیه می شود و شما می توانید مواد کوکی را آماده کنید و به شکل دایره در بیاورید و سپس به صورت یک لایه در سبد سرخ کن بچینید.

بهتر است که از قبل روی سبد یک ورق روغنی قرار دهید تا کوکی شما روند پخت بهتری هم داشته باشد. فقط در انتها کمی روغن از روی سطح کوکی اسپری کنید تا سطح کوکی شما به خوبی برشته شود.

پخت سبزیجات:

شاید نام این دستگاه، سرخ کن باشد. اما روند پخت هم با استفاده از این دستگاه قابلیت انجام دارد و شما می توانید انواع سبزیجات را در مدت زمان کوتاهی با استفاده از این دستگاه بپزید.

سبزی هایی مانند فلفل دلمه، کدو، پیاز، سیر، هویج، کرفس و… وقتی که با مقدار بسیار کمی از روغن زیتون در دستگاه سرخ کن قرار بگیرند در عرض ۲۰ دقیقه به صورت کامل بخارپز می شوند و قابل استفاده هستند. شما می توانید با استفاده از این قابلیت انواع غذا های رژیمی و گیاهی را تهیه کنید.

تهیه تاکو با استفاده از دستگاه سرخ کن:

طرز تهیه ۲۰ غذا با دستگاه سرخ کن امکان پذیر است و یکی از این غذاها تاکو می باشد. شما می توانید با استفاده از دستگاه سرخ کن بدون روغن تاکوی با کیفیت و بسیار خوشمزه را آماده کنید و از آن استفاده داشته باشید.

در ابتدا باید یک کاسه ی بسیار بزرگ بردارید تعدادی تخم مرغ را درون آن بشکنید و با نان خشک و چاشنی تاکو به خوبی ترکیب کنید.

در مرحله ی بعدی هم باید به موادی که از قبل با تخم مرغ آماده کردید گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و مجدد آن ها را با هم مخلوط کنید.

در نهایت مواد یکدست به دست می آید سپس با توجه به سلیقه ای که دارید بین یک فنجان تا چهار فنجان مواد را بگیرید و درون نان ترتیلا قرار دهید. آن ها را کامل بپیچید برای اینکه از باز شدن نان جلوگیری کنید می توانید با استفاده از خلال دندان قسمت سر و ته نان را محکم کنید.

در مرحله ی بعدی باید سینی سرخ کن را بیرون بیاورید و با استفاده از اسپری روغن سطح سینی سرخ کن را کاملاً چرب کنید و سپس تاکو هایی که آماده کرده اید را به صورت یک لایه در سینی بچینید و آن را در دستگاه قرار دهید.

در این مرحله می توانید به تنظیم کردن دمای دستگاه سرخ کن بپردازید و تایمر را هم روی مدت زمان ۹۶ دقیقه قرار دهید. زیرا در همین مدت زمان کوتاه تاکو شما آماده می شود. بعد از اینکه ۶ دقیقه گذشت تاکو رو پشت و رو کنید و ۶ دقیقه دیگر هم به آن زمان بدهید تا تاکو به صورت صددرصد برشته شود.

این غذای خاص و منحصر به فرد دستگاه سرخ کن قابلیت تهیه دارد و شما می توانید با استفاده از دستگاه سرخ کن خود این غذا را در سطح کیفی بالا و طعم بسیار عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده کنید.

سایر غذاهای قابل تهیه با دستگاه سرخ کن:

علاوه بر غذا هایی که ذکر کردیم طرز تهیه ۲۰ غذا در دستگاه سرخ کن امکان پذیر می باشد و این یعنی شما می توانید غذاهایی مانند ساندویچ بوقلمون، ساندویچ قارچ و پنیر، ساندویچ بندری، ساندویچ هات داگ، فلافل و… را هم در این دستگاه های سرخ کن آماده کنید.

میزان دمایی که برای هر یک از آن ها در نظر می گیرید هم به حجم مواد غذایی و نوع مواد غذایی که قصد تهیه ی آن ها را دارید بستگی خواهد داشت.

به طور کلی اگر شما سرخ کن مورد نیاز خود را از سایت ما خریداری کنید می توانید تمام این غذاها را بدون هیچ محدودیتی در دستگاه سرخ کن خود آماده کنید و از این مواد غذایی جذاب لذت ببرید و آشپزی سریع و بدون زحمت را تجربه کنید.

آشپزی با سرخ کن های بدون روغن:

همانطور که می دانید امروزه دستگاه های سرخ با تحول بسیار زیادی تولید شده‌ اند و اکثر آن ها قابلیت بدون روغن دارند و این یعنی بدون روغن یا با کمترین میزان روغن می توانند غذا های مختلف را آماده کنند.

پس شما هنگام استفاده از این سرخ‌کن ها و انجام آشپزی باید دقت کنید که از روغن زیادی استفاده نکنید. زیرا این سرخ‌کن ها با کمک گردش هوا فرایند سرخ کردن را انجام می دهند و بهتر است که در مکانی سرخ کن را قرار دهید که بتواند تحمل دمای بالا را داشته باشند.

برای غذاهایی که نیاز به مقدار کمی از روغن دارند هم می توانید از اسپری روغن استفاده کنید و بیشتر از این نباید روغن را وارد دستگاه کنید.

برای جلوگیری از خروج دود از دستگاه سرخ کن در هنگام آماده سازی غذاهایی مانند همبرگر هم بهتر است که در کشور دستگاه نان قرار دهید تا روغنی که چکه می کند در داخل کشو روی نان ریخته شود و نان را چرب کند و از ایجاد دود و بوی بد هم جلوگیری خواهد شد.

سخن پایانی:

طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن امری غیر ممکن نیست و کاملاً قابل انجام می‌ باشد. به شرطی که شما یک دستگاه سرخ کن مناسب با کیفیت و کاربردی را خریداری کنید که بتواند عملکرد خوبی از خود ارائه دهد و به طرز تهیه ۲۰ نوع غذا با دستگاه سرخ کن بپردازد.

در چنین موقعیتی شما می توانید برای آماده کردن غذا های مختلف از این دستگاه کمک بگیرید و زمان زیادی را هم صرف آماده‌ سازی غذای خود نخواهید کرد. و می توانید در مدت زمان کوتاهی هرگونه مواد غذایی که در نظر دارید را با استفاده از دستگاه سرخ کن با کیفیتی که از سایت ما می خرید آماده کنید.

مدیرسایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

مشاهده همه پست توسط مدیرسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X